Det kom inga produkter!

Jag skickar alltid min beställning via webben och det har fungerat bra i alla år. Men förra veckan fick jag upp ett felmeddelande när jag skulle skicka iväg mina kunders beställningar till Oriflame. Som väl var, var jag ute i god tid och väntade någon dag och försökte igen men samma fel uppstod om och om igen. Oriflames kundservice visste inte vad det var för fel. Så den 18 juli ringde jag till kundservice (tredje gången) så de fick göra beställningen åt mig istället.

Jag började ana oråd när paketet inte kommit efter en vecka. Det brukar aldrig ta längre tid än fem vardagar. Men tänkte att istället för sms-avisering så kanske de skickar ett brev om att hämta paketet eftersom kundservice lade in ordern. Så jag frågade efter paketet på ICA, postens utlämningsställe, men de hade inget paket till mig!

Då ringde jag kundservice för att höra varför mitt paket dröjer. Kundservice kunde se att de hade gjort beställningen den 18:e men att den hade ”fastnat i systemet och aldrig nått lagret”. Å nej!

Tjejen på kundservice skulle kontakta lagret och höra om de kunde göra i ordning beställningen eller om vi skulle få lägga ordern på nytt. Hon lovade ge besked. Jag bad henne ringa min mobil, för jag ville få besked så fort som möjligt eftersom det var fredag och de har helgstängt. Dessutom hade jag hade redan bestämt med långväga kunder om hur vi skulle träffas för att överlämna produkterna i semestertider, så jag behövde veta för att planera om. Men kundservice hörde inte av sig, så jag är fortfarande oviss om, hur och om jag får några produkter. Känns inte bra alls…

(Så ni skulle fått era beställningar den här veckan, förlåt, det dröjer nog minst en vecka till. Jag kommer ta kontakt med er så fort jag vet något).

Det ska bli spännande att se hur Oriflame löser detta för mig. Fortsättning följer nästa vecka…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *